Våren är här

Posted on: February 23, 2012

Eftersom det är så fint vårväder ute just nu blev jag lite pepp på att gör det vårfint i vardagsrummet.
Köpte lite fint tyg på Önskehuset igår och sydde en löpare (ny skulle man har haft vita gardiner men men…), tog upp det stora vita soffbordet, målade ett annat litet bord vitt och tog upp Johans skepp idag. Så fyndade jag också en fin kyckling på Indiska det är ju snart påsk tänkte jag.
Mycket färgglad, såhär ser det ut nu:

Nu måste jag bara bära ner tv- bänken och försöker får in det i förrådet…

Sen tänkte jag syr klart huvan till symaskinen som jag började igår, det blev mycket krångligare än vad jag trodde med öppning för handtaget. Har bara kvar att fälla upp kanterna idag dock.
Har gjord en lista med saker jag har tänkt att sy i framtiden, man kan ju inte bara går runt oc köper tyger. 😉
Ingen skola idag, skönt! 🙂 Bara en föreläsning imorgon, sen ska jag till Falun och lunchar och på kvällen blir det fest hos Elena.

Tog ett kort av alla halsband jag har sytt åt Edward hittills. 🙂 Här är gänget:

Mina favoriter är zebran, det blåa hero halsbandet och det röd- blå- vit randiga. Det är kul att sy halsband och inte särskilt svårt. Behöver snart fixa fler krokar.

Snart är det dags för påskpyssel! Vet att jag har en del papper, deko och stämplar kvar från förra året så jag behöver inte köper mycket extra.

Ha det bra

Steffi

1 Response to "Våren är här"

I LIKE IT! 😀 Du är laddad för påsken då ju. men jag har faktiskt köpt påskliljor! Eller än så länge är det en lök Oo

Leave a Reply

